Saltear al contenido principal

HORARIS I PROFESSORES

NIVELL B1: Josepa Pérez i Payà. Dimarts de 18:45 a 20:25.

NIVELL C1 i C2: Mª Àngels Sanvicente Valladolid. Dijous de 17:55 a 19:35. 

 

PER QUÈ FER TALLERS DE LLENGUA ORAL?

Tots els exàmens oficials tenen una part d’expressió i interacció oral en la qual s’ha de traure un mínim del 60% del resultat per a poder aprovar-la.

Vam decidir començar amb aquests tallers a petició del nostre alumnat ja que, si bé la gramàtica i altres aspectes teòrics són més fàcils de treballar a l’aula o a casa, en les habilitats orals tenim la necessitat de comptar amb uns interlocutors que facen possible l’intercanvi comunicatiu.

Heu de tindre ben present que l’oralitat exigeix la pràctica contínua ja que és un coneixement eminentment pràctic, de res us servirà dominar tota la gramàtica si no podeu aplicar-la. A més, no és qüestió d’un dia ni de dos, cal exercitar-se durant un període de temps raonable per tal que el cervell s’acostume a poc a poc a les paraules i estructures noves.

Clar i ras: qui no practica, no parla; i qui no parla, no aprova.

COM TREBALLEM L’EXPRESSIÓ ORAL?

Bàsicament des de tres fronts:

1. La consciència i pràctica fonètica. Aprenem a interpretar i reproduir els fonemes de la llengua centrant-nos en els de major dificultat com l’obertura de vocals o la sonorització de les esses. Per això, fem servir l’Alfabet Fonètic Internacional (AFI de malnom), que és un alfabet però de pronúncia, a més de materials audiovisuals de diverses procedències, és clar. 

2. Pràctiques d’examen. La part d’expressió i interacció orals de les proves oficials consta de dos parts, una individual i una altra on es conversa amb una o dues persones. A les classes encoratgem l’alumnat perquè envien la vergonya ben lluny i adquiresquen soltesa mitjançant:

  • Produccions individuals. Simulacres de monòlegs com discursos polítics, anècdotes de viatges, emissions de ràdio, guies turístiques, etcètera.
  • Converses amb els companys i les companyes de classe. On es debaten o es posen en comú temes d’actualitat prèviament preparats.

3. La planificació dels textos orals a través de tècniques i estratègies de la llengua parlada. Segons la situació el discurs oral pot ser espontani o no. Nosaltres, com som gent previsora, mostrem en els tallers com planificar una exposició oral amb ordre i claredat perquè quan se’ns presente l’ocasió de parlar per convèncer altres o lluir-nos en un examen no tinguem la menor dificultat de dir el que volem com volem.

 

Volver arriba

Si continuas utilizando este sitio aceptas el uso de cookies. Más información

Los ajustes de cookies de esta web están configurados para "permitir cookies" y así ofrecerte la mejor experiencia de navegación posible. Si sigues utilizando esta web sin cambiar tus ajustes de cookies o haces clic en "Aceptar" estarás dando tu consentimiento a esto.

Cerrar